A költöztetés egy szakma, magas szintű művelése pedig sok kihívást tartogat, így nem is a legegyszerűbbek közé tartozik.
Gyakran találkozunk mi szakmabeliek azzal a megjegyzéssel, hogy rakodni mindenki tud, hiszen mindenki szokott szatyrot, sporttáskát cipelni… Végül is mindegy, hogy az ember egy költöztető dobozt cipel vagy az utóbbiakat.
Az állítás igaz is lehet.
Ugyanakkor az, hogy egy költöztetés alkalmával A pontból B pontba az értékek biztonságban, sérülésmentesen, határidőre jussanak el, már nem tartozik az egyszerű feladatok közé, nem velünk született tudás, de mint minden szakma tanulható, ha valakinek van hozzá érzéke, ügyessége.
Tehát költöztetni nem egyszerű.
Egy költöztető szakember aki már sok száz, sőt ezer költözésen van túl, először bejárja a háztartást, feltesz alapvető kérdéseket, mit szeretne a Kedves Ügyfél stb.. Ezek után Ő már lélekben látja, hogy melyik tárgyat, hogyan fogja egymás után úgy „besakkozni” a költöztető teherautóba, hogy azok menet közben a nagy erőhatások ellenére ne sérüljenek, ne dőljön össze a rakomány. A rakodás során pont oda teszi a takaróeszközöket, pont ott rögzíti az ingóságokat, ahol kell a biztonságos, sérülésmentes költöztetéshez.
Menet közben úgy dönti, forgatja meg a bútorokat, hogy azok ne sérüljenek, úgy hozza ki a lépcsőházból, az ajtókon, hogy azok ne nyomódjanak, karcolódjanak. Mind ezt úgy kell megtennie egy költöztetés közben, hogy az ingóságok eredeti gyári csomagolása a legritkább esetben áll rendelkezésre. Erre egyetlen kulcs van, a tudás, tapasztalat, amit évek során megtanult, megtapasztalt a költöztetések alkalmával.
Tehát egy jól működő költöztető vállalkozáshoz elengedhetetlen, hogy legyen egy állandó, megfelelő szakmai tudással, hozzáállással és intelligenciával rendelkező Csapat, akik nap mint nap elvégzik ezt a nehéz fizikai munkát, ami az erő mellett nagyfokú ügyességet és szakmai tudást is megkövetel. A csak és kizárólag költöztetéssel foglalkozó cégek között legjobb tudásunk szerint mi vagyunk az egyik – ha nem a – legnagyobb létszámmal, és ami fontos bejelentett létszámmal rendelkező költöztető vállalkozás.
Nálunk nem cserélődnek naponta az emberek, nem hívunk be ismerőst, barátot, hogy „gyere van egy kis mellékesre lehetőség”, a KÖLTÖZTETÉS a MI SZAKMÁNK és ha valaki ezt a szakmát nálunk akarja űzni, annak végig kell járnia a lépcsőfokokat. Mi viszont cserébe bejelentett és tervezhető munkalehetőséget kínálunk költöztető Csapattagjainknak. Meg fogja érezni a különbséget, főleg ha van összehasonlítási alapja. Sikereinknek ez az alapja, ez a legfőbb titka.
És mi kell még egy költöztető vállalkozás működéséhez?
Kell egy telephely, ahol tudnak parkolni az autók, ahol tárolva vannak a költöztetéshez elengedhetetlen eszközök, anyagok, molnárkocsik, békák, dobozok, fóliák nagy mennyiségben, sorolhatnánk még.
Evidens, hogy kellenek megfelelő költöztető teherautók.
A teherautókat karban kell tartani, ráadásul gyakran, hiszen nagy terhelést kapnak költöztetés közben, így előbb utóbb saját karbantartó, szerviz műhelyt kell fenntartani, így teszünk mi is.
Kell legalább egy Ügyfélszolgálatos, aki irodai körülmények között, végzi a munkáját, akinek van gyakorlati költöztetések során szerzett tapasztalata, így valós szakmai tanácsokat tud adni.
Kell egy fuvarszervező, aki folyamatosan követi a napi eseményeket, kapcsolatot tart a költöztetéseket végző Csapatvezetőkkel, átirányít, újraszervez napon belül, hogy végül mindenkihez ki tudjunk érkezni. Még akkor is, ha sokszor Önhibánkon kívül tart tovább például az első címe egy költöztető Csapatnak. A költöztető vállalkozás ezen pozíciója garantálja, hogy soha nem hagyjuk cserben Ügyfeleinket. Végül mindig találunk megoldást, miközben naponta oldunk meg olyan feladatokat is, amiket a kóklerek egyszerűen nem végeznek el annak ellenére, hogy befogadták a megrendelést, a telefont sem veszik fel.. ( Nem győzzük hangsúlyozni, ragaszkodjon írásos ajánlathoz, és visszaigazoláshoz is!)
Kell egy humán igazgató, aki felvételizteti az új munkatársakat, kapcsolatot tart a költöztető vállalkozás csapattagjaival, aki megszervezi a beosztást, szabadságot, kihelyettesíti a betegeket, stb..
Kell egy anyagbeszerző.
Kell egy munkatárs, aki elvégzi a helyszíni felméréseket, ha az szükséges.
Kell könyvelés.
El kell valahogy érnünk az Ügyfeleinket, hiszen a költöztetés egy ritka esemény az ember életében, nem olyan mint mondjuk a fodrászat, a legtöbb ember havonta jár hajat vágatni, de 10- 15 évente költözik. Utóbbi miatt hiába kimagaslóan elégedett a legtöbb Ügyfelünk, ritkábban lesznek visszatérők. Sajnos ez teszi lehetővé, hogy a piacunkon sok szélhámos cég is megéljen, hiszen még csak nem is törekednek egy – két évig futó költöztető „cégek” a hírnevük megalapozására, megóvására. Tehát sok a reklámköltésünk, amit koordinálnia kell egy belső szakembernek.
Kell egy Ügyvezető, aki a napi eseményeken felül a költöztető cég stratégiáját is megszabja, illetve kezeli az esetleges panaszokat, és számos egyéb vezetői feladatkört ellát.
Amikor azt látja, hogy adott nap a megrendelésének megfelelően megérkezik a költöztető teherautó, majd kiszállnak a költöztető szakemberek, érdemes arra gondolni, hogy emögött sok- sok munka, logisztikai tudás, tapasztalat van. Mint minden szakmát érdemes ezt is megbecsülni!
Köszönjük szépen ha minket bízz meg a költöztetésével, hiszen a Költöztetés a Mi Szakmánk.
S – Transport Csapat = Költöztetés